Fredag

Får inte mycket gjort på dagarna. Tyckte det ju var bättre ett tag men är nu återigen ganska oföretagsam. Har i alla fall varit ute på täppan en stund och fortsatt med att gräva i rabatterna och även räfsat lite löv och äpplen på den allmänna gräsmattan bredvid huset. Pratade lite med en av mina kära grannar och det visade sig så att hon liksom jag har varit anställd i kommunen i 25 år och ska belönas för det i december. Så trevligt för då får jag ju sällskap till högtidligheten.
Har även idag lagat redig husmanskost, nämligen stuvade morötter, (från den egna skörden) potatis och prinskorv.
På em. har jag lyxat med spa och det betyder; levande ljus i badrummet, lavendelolja i badvattnet, havremask i ansiktet och saltolja från Döda havet på händerna. Nu är jag så len och go, bara så ni vet.... å luktar så gott och dansar bra, det gör jag ju.....Somnade gjorde jag också en stund, skönt så.
Nu ska jag snart piffa till mig för jag ska på fest med mina arbetskamrater. Sen väntar jobb både i natt och i morgon natt.
Önskar er alla en riktig fin helg å ni som har nån att pussa på, gör det, lite extra.
Dagens ord. Fördelar med att bli äldre: I ett kidnappningsdrama är det troligt att du blir den första som släpps


Kommentarer
Postat av: Em

Fast dom bli ännu bättre om man läser dom i rätt ordning!

2008-10-10 @ 16:40:03
URL: http://parentes.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jag förstår det men jag vet inte vilken ordning de kommer och desutom är det ett under att jag får fram dem överhuvudtaget.... Kramar från en mkt mätt moder.

2008-10-10 @ 22:47:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0