5 dagar kvar till dotterns bröllop

Å vad gör jag då? Sitter här i godan ro tydligen. Har ju varit i farten med förberedelserna ett tag så jag ligger rätt bra i fas känns det som. Skulle baka en tårta idag men sätter man inte fast ringen på ringformen så hamnar det mesta av smeten på bänken kan jag berätta och kastar man tårtbottnar uppåt vill det gärna fastna en del i lampan (fast det var längesen)
Jag gav mig med den tårtan idag, gör ett nytt försök i morgon.Ska städas lite mer här hemma då jag får en del natt och matgäster. Jag har vårat till det lite, särskilt i vardagsrummet och jag är så nöjd. Hade velat visa men jag är inte kompis med bilderna och datorn eller vad det nu är som gör att det inte fungerar som jag vill.
I morgon ska jag till frissan och kanske ta 12 minuter i solariet en sista gång. Jag har knappt solat i solarium tidigare så det är lite nytt att bli brun på hela kroppen men det känns bra och 12 minuter går fort...
På fredag ska jag göra tre såser och på lördag får jag lite hjälp att göra resten av maten. Det blir bara ca 65 personer på kalaset så det kommer att gå galant.
Jag önskar verkligen att det blir en enda stor glädjedag för brudparet och att de alltid kommer att minnas dagen som en av de bästa.
Inte klokt att min dotter ska gifta sig, så fort det gick....Jag hoppas att det är min tur nästa gång, får man säga så när man är 51? Drömma kan man väl i alla fall få och under har ju skett förr.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0