En bra dag idag.

Borde väl ligga vid denna sena tidpunkt men man kan inte bara gå och lägga sig när man är alldeles hög av musik.
Bara vädret idag hade ju räckt för att dagen skulle bli bra men så har det varit flera andra ingredienser som gjort att denna dagen varit något extra. De lessna tankarna har jag struntat i och i stället njutit av det goda.
Dagen började med att jag kom hem vid 00.30 i natt efter en mysig afton ute hos broren och svägerskan. Såg bl.a en gammal film som var inspelad när dottern som nyligen gift sig var knappt två år. Har aldrig tidigare sett något filmat på nåt av mina barn när de var så små så det var jättestarkt. Fick även se både morfar ,farfar och svärmor som varit borta länge och det var också så speciellt. Sov gott och bara det är en välsignelse. På förmidagen hade vi städning härutanför. Flera grannar hjälptes åt och det var snart sopat och fint sen fikade vi tillsammans i solens sken, jättetrevligt. Var sen ner en snabbis till stan för jag hade tänkt att vinna en resa på en lottdragning vilket jag inte gjorde men jag hoppas att hon som vann verkligen blev glad.
Åt sen en god lunch på altanen och låg sen i solen lyssnandes på ännu en bok av Peter Robinsson.
Så blev det dags att snygga till mig och bege mig till centrum där årets Kulturnatta tilldrar sig. Han lyssna en liten stund på Musiksällskapet där lillasystern är med och spelar innan det var dags att sjunga upp med S. Gospel. Hann så lyssna en litens stund på Stockolms gosskör som verkligen imponerade. En  glad och härlig konsert blev det.... Så promenerade vi i den ljumma kvällen till Pingstkyrkan där min andra kör skulle sjunga.En  fika hanns med för att lena halsen något innan det var dags att sjunga igen. Man vill ju inte stå och fissjunga så vi gav järnet igen och det kändes som det gick bra och folk blev glada, vilket ju är det man hoppas på.
Efter vår konsert var det blåsorkestern som spelade.  De har   alltid har trevliga konserter och de avslutade med La Vie (visst heter den väl så, Melodifestvalvinnaren) En tjej och kille sjöng och den killen ar nåt alldeles extra må jag säga. Jag  blev alldeles   lycklig av den låten... Till slut var det Storbandet som är vår lilla  stads stolthet att tillsammans med Vstmannmusiken uruppföra ett nykomponerat verk och det var väl lite "ungersk frijazz"över detta. Nåt rent ackord kunde anas,annars var det mycket konstiga klanger och rytmer om man nu kan kalla det rytm? Jag vet då inte vad man skulle kunna dansa till, möjligen "ungersk fridans. S var en härlig dag slut och nu väntar sängen och kanske något kapitel från Cd-boken.Önskar dig en mycket god söndag. Sjä lv ska jag till kyrkan å så blir det ett konsertbesök i Uppsala domkyrka där dotterns kör ska sjunga, en del musik i morgon även i morgon alltså. Godnatt.

Kommentarer
Postat av: den farliga

La viox heter låten. :) Vi spelar den på Valborg också :)

2009-04-26 @ 20:44:48
URL: http://amaliadenfarliga.blogg.se/
Postat av: Anonym

La Voix (ska det väl va?)

Bror

2009-05-04 @ 18:16:01
Postat av: susanne

Men kan du stava franska broren?

2009-05-05 @ 02:46:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0