Färskt hembakt är såå gott.

Varför bakar jag inte matbröd oftare? Det tänker jag varje gång jag äntligen gör det. Har  bakat limpa med fil och en massa gryner,  fröer och nötter och det blev så gott. I morgon blir det painriche, har gjort en fördeg i kväll.
Man blir på bättre humör bara av att känna doften.
Det som inte gör mig på bra humör är att jag inte kan lägga in foton i datorn,  kommer inte in den externa datorn eller  skrivaren. Detta oroar mig och gör mig otroligt frustrerad och handikappad. Förskräckligt vad beroende man blivit av denna apparat och så tråkigt att inte kunna lägga in några bilder här heller.
Känns som en förkylning är i antågande och det är väl inget konstigt med det när nästan varje människa har influensa eller nåt åt det hållet. Jag har säkert inte varit sjuk med feber på 15 år så jag ska inte klaga, det är bara det att jag ska jobba tre nätter i helgen och det är jobbigt om man inte är pigg. Hoppas det inte blir så farligt.
På måndag skulle jag få besök av "min estniska dotter"  som jag inte sett på nästan 2 år men idag lämnade hon återbud pga skolan. De verkar inte ha någon framförhållning i Tallin... Hade sett fram mot beöket så jag känner mig lite lessen pga av det.
Var till stan idag och köpte hårprodukter, volymmousse och saltvatten. Mitt hår vill inte alls det som jag vill och jag har väl inga större förhoppningar om dessa produkter men man måste ju försöka. Ska meddela hur det går.
Nästa helg ska jag åka till Småland och hälsa på mellanflickan och hennes pojkvän, ser jag fram mot. Ska också träffa dotterns blivande svärföräldrar för första gången, i påsk blir det nämligen bröllop! Tänkte visa en bild av inbjudningskorten som jag pysslat med men det gick som sagt var inte men jag hoppas på bättre tider.
Godnatt alla glada, ledsna, ensamma, trötta, pigga and my god bless you all.

Kommentarer
Postat av: Dottern

Men min kära mor, du kan ju lägga bilderna på den vanliga datorn så länge, de MÅSTE ju inte ligga i den externa..!

2009-02-06 @ 08:33:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0