Visst finns det mycket godhet....

Här har det snöat hela dagen och nu har vi faktiskt snödrivor, det är så fint. Får nu se hur det går att cykla till jobbet om en stund????
Kände rätt igår, en förkylning är på väg att inta min kropp men ingen feber än så länge och om jag sällan är förkyld så är det ännu mer sällan jag har feber så jag hoppas jag klarar mig. Huvudet känns dock som det är dubbelt så stort som vanligt.
Vaknade tidigt, gick upp och drack varm honungsmjölk och kröp sen ner i sängen igen och sov till 13! Det var skönt och behövdes säkert. Har sen bakat mina baguetter som blev jättebra. Kanon med fördeg, konsistensen blir så bra och det utan en gnutta fett. En baguett med lökkeso, skinka och grönsaker blir nattens måltid, ser jag fram mot.
Var över till goda grannar med en blomma som en liten uppmuntran. Jag blev själv uppmuntrad och glad för nånting hade hänt i ögonen på mannen, ett nytt liv som inte funnits på länge, hurra.
Så fick jag ett litet sms från en av mannens kollegor som jag knappt känner men som visar att han tänker på mig. Jag blir alldeles varm när jag tänker på att det finns så mycket kärlek och värme som det gör trots allt.
Fick så till slut ett mail av det väntade beöket som ju lämnade återbud igår att hon kommer trots allt. Jag som alldeles kom av mig med städning och planering men vi ska nog få det trevligt ändå.
Önskar er alla en god och glad helg med mycket kärlek och värme.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0