Dag ett år 2009



Dag ett på det nya året är snart slut och det har varit en bra dag.  Jag tror och hoppas att det här året kommer att bli bättre än det förra på flera sätt.... Jag kommer att bli mer hel och jag hoppas att jag kan finna någon att dela livet med. Hjälp mig nu att be att Gud skickar en man i min väg (även om jag kanske får hjälpa till lite själv som min dotter säger) Jag ska umgås med mina vänner, vara ute i ljuset, läsa många böcker, bada minst en gång i veckan med mycket badskum och tända ljus. Fika på stan, sjunga mycket, skicka många kort, pyssla med sånt som är roligt, glädja mig åt allt som är positivt i mitt liv, ta minst ett foto om dagen, kramas mer,gå vidare med livet.....
Dagen idag började ju i natt då jag firade nyårsafton med goda vänner.Vi hade mycket trevligt och klockan var nog över tre när jag kom i säng. Sov till ca 10 och åt då frukost framför teven och såg ett program om en mycket läcker tant i Danmark som var 99 år men i full fart, underbart att se. "På spåret" blev det också och sen Nyårskonserten från Wien som ju är en nyårsdagstraditon sen alltid tror jag. När jag var barn åt vi alltid finmiddag i vardagsrummet framför teven på nyårsdagen för att kunna se konserten. Det var också enda gången vi åt framför teven och enda gången vi barn fick äta dessert på de finaste tallrikarna med blommor och guldkant. De tallrikarna fick jag av mina föräldrar för ett par år sen  och jag är mycket glad för dem.
Efter konserten gav jag mig ut på en skogspromenad och sist jag var ute hamnade jag lite fel så nu valde jag en annan stig men det blev ännu sämre, stigen försvann alldeles så jag  fick gå lite på måfå och till slut så kom jag på den breda vägen igen. Såå vackert i skogen med massor av rimfrost, som ett sagolandskap. En del växter ser ut som knistrande koraller, det är verkligen fint. Vi har haft sol sen julafton och det är underbart, dagarna känns genast mycket längre.
Så i kväll var jag på blåsorkesterns traditionella nyårskonsert med både Radetskimarsch och Happy new year. Hade sällskap av god granne och lillasystern. Kom hem lagom för att se kunglighetrna på tv och än finns det havrekex kvar och det smakade dellikat.
Nu önskar jag dig ett riktigt gott nytt år med mycket glädje.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0