Den första dagen.....



Ett gott nytt ,härligt år önskar jag dig.
Jag var här redan igår och berättade om årets allra första dag men något har uppenbarlgen klickat fel för här var ingenting ändrat sen före jul.
Min första dag år 2009 var i alla fall en bra dag som startade hos goda vänner där jag firade in det nya året.
Sov till 10 och åt då frukost framför teven ( första tevetittandet sen före jul) Såg en film om en härlig gammal dansk dam som fyllde 99 men som lika gärna hade kunnat vara 60, en film man mådde bra av att se.Såg förståss även nyårskonserten från Wien som jag sett de flesta är sen jag var barn.
Efter lunch blev det en skogspromenad i det vackra vintervädret som vi nu haft sen före jul. Det är ingen snö att tala om men rimfrost....såå vackert. Gick en runda häromdagen i samma skog och hamnade då lite fel, försökte rätta till det denna gång men det blev ännu värre. Stigen försvann och jag fick trava på bland stubbar och lingonris. Det är inte nån större risk att man går vilse för dkogen är inte stor men blev lite änglig att jag inte skulle hitta hem innan det blev mörkt för då hade det blivit svårt. Nu gick allt bra och jag var ute 1 1/2 timme vilket var mycket skönt.
På kvällen var jag så på traditionell nyårskonsert med blåsorkestern och de spelade både Radetskimarsch(med reserv. för stavningen) och Happy new year och det blir man ju glad av.
Som året startat, hoppas och tror jag att året ska fortsätta. Jag tror att året som kommer blir ett bättre år än det som varit. Jag kommer att bli mer hel och kanske träffar jag någon att dela livet med. Dessutom ska jag kramas mycket, bada skumbad minst en gång i veckan, dansa magdans i vardagrummet, umgås med vänner och lära känna nya människor, sjunga mycket och skicka flera kort. Vill också promenera mer än vad jag gjort det sista året och läsa många böcker och skratta mycket förståss.
Konstig dag idag, det känns som måndag fast det är fredag och jag ska jobba hela helgen....men först ska jag färga håret och åka till banken och se om de kan hjälpa mig med att komma in på internetbanken igen.....Trevlig helg önskar jag er.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0