En seg helg.....



Idag har jag lagt ut några bilder  på julen hos mig, det mesta är lite nytt för i år. Inte så mycket nya grejer men de har hamnat på nya ställen och i nya kombinationer. Trappan har jag aldrig dekorerat tidigare men jag tyckte inte det blev så tokigt. Det lilla hjärtat fick jag av en kär vän som sytt det till mig för att påminna mig om att hon tänker på mig och ber för mig, det får nog vara kvar framme även nu när jag ska plocka bort det juliga. Min skänsk står numera i hallen och på den ställer jag alla mina änglar rill första advent och så kvällen före julsfton brukar krubban komma fram. I år glömde jag dock bort den och den kom inte fram förrän på julafton. Det är en lokal keramiker som gjort krubban som verkligen är jättesöt, alla figurer har sina ansiktsuttryck.  Gottebord har jag aldrig haft nåt tidigare men i år blev det ett och det kändes
så roligt. Den gamla tomten längst till höger köpte jag på auktion första året vi var gifta så den är speciellt kär.
Igår sov jag länge och var sen till stanför att se om det fanns nåt på rea. Köpte en röd tunika för 79 kr, det var ju kanon. Har funderat på att köpa en väckarklocka också då klockradion jag bytte till för ett tag sen inte heller den verkar fungera riktigt säkert. Den är ju så bra för att jag kan lyssna på en Cd.bok och så slår den av sig själv men den har som sagt var inte startat på morgonen. När jag kom förbi ur-butiken hade de halva priset på klockor  så då passade jag på, en liten vanlig batteridriven. När jag gick ifrån Gallerian så fick jag syn på lillasystern och kamraten som satt oc fikade, de vinkade in mig och jag tog en fika jag med och det var trevligt att prata en stund. hade tänkt strosa en stund till men det blev bara ett besök på gardinaffären där jag köpte gröna fransgardiner som ska upp i köket så småningom.  Var sen hem till systern en stund där vi sjöng igenom sångerna vi ska sjunga i Gävle på Gosplefestivalen i slutet av månaden.
Idag har jag slöat och inte ens varit till kyrkan som jag ju alltid brukar när jag är ledig. Så en gudtjänst på tv i stället som var mycket fin. De talade om att Gud har allas våra namn skrivna i sina händer och att en tynande veke ska han inte
släcka...Innan gudtjänsten var jag för att ge grannkatten mat och när jag komutanför hörde jag hur brandvarnaren tjöt för fullt och den stackars katten såg förtvivlad ut. Han ville inte äta utan bara ut, undan oljudet. jag fick i alla fall ur batteriet ur varnaren och det blev tyst och katten kom in igen.
Sov sen igen och kom senare till slut ut på en promenad vilket behövdes för att livsandarna skulle vakna. Plusgrader, lite regn och blåst bjöds det på men det var skönt ändå.
I kväll har jag ätit alldeles för mycket fruktsallad med maräng,grädde och kolasås.
Har inte sett någon människa idag eller pratat med någon man blir nästan lite konstig....
Önskar dig en god vecka.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0