Här igen...

Längesen sist, det blir så när ens dator är kraschad eller vad den är???? Bästa broren säger att det kanske inte är så farligt, jag hoppas han har rätt. Han ska titta på den igen när han jobbat färdigt och får sommarlov. Nu skriver jag på jobbet , timmen är sen och jag börjar ha lite mindre rörlighet på mina hjärnceller men ett litet inlägg ska jag försöka få ihop.
Sommaren har nu börjat för idag var det skolavslutning och då blir det ju sommar oavsett vilket väder det är.  Jag hade glädjen att få var med på brorsdotterns avlslutning då hon slutade nian idag och så var det ett riktigt kaffekalas efteråt med en massa smarriga kakor, sånt gillar jag. Om det höll uppe på förmiddagen så regnade desto mer på eftermiddagen och av den målning jag hade tänkt att ägna mig åt blev det inte så mycket. Det är mitt nya altanplank som dottern, svärsonen och pappa byggt åt mig som ska målas och jag vill ju gärna ha det klart innan jag far på semester nästa söndag. Så småningom ska det även bli ett tak för markisen är gammal och trasig och skyddar inte så mycket och det kommer att bli så bra, så bra och jag är så glad att det gamla mögliga planket är borta.
Har också ägnat de sista dagarna en del år mina rabatter och att peta ner frön i jorden. Ännu är inte alla frön nere men snart så och så ska väl dahliorna ner också. Mina dahlior är lite av min stolthet, de är verkligen maffiga.
De sista veckorna har verkligen bara runnit iväg och när den här natten är gjord ska jag bara jobba tre nätter till så är det dags för semester. Det blir en vecka på gospelläger i Halland, ett par nätter på Ven och förmodligen en trip till Köpenhamn allt tillsammans med lillasyster. Planerar också en ev. tur till Småland och Västkusten om allt går i lås och tiden räcker till. Så blir det väl nån mer tur till Stockholm men det blir kanske senare när jag börjat jobba igen och så ska jag ju sjunga på en gospelkonsert i Dalhalla det ska verkligen bli häftigt. Nu gäller det att nöta sångerna så de sitter som ett smäck när det är dags.Nej nu lär jag göra lite nytta här. Ha det gott mina vänner.

Kommentarer
Postat av: den farliga

Jag ser fram emot en god kopp te på din fina altan en varm sommarkväll!

2009-06-15 @ 21:24:05
URL: http://amaliadenfarliga.blogg.se/
Postat av: Anonym

Det vore väldigt trevligt kram

2009-06-18 @ 21:31:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0