Drömtydare, någon?

Ibland funderar man över hur hjärnan är funtad, fantastisk är den i alla fall.
I natt drömde jag följande
Jag och mannen, som strax inte längre är min man åkte i vår gamla Volvo. Mannen körde och det på cykelbanan då vi mötte en polisbil. För att skynda sig från cykelbanan gasade mannen allt vad han kunde och eftersom det var vinter och mycket snö och halt for vi i luften, många hundra meter... Jag skrek "gode Gud nu dör vi" och rätt som det var hade vi landat med bil och allt i sovrummet, in mot hörnet stod bilen. Det konstiga var att när jag tittade mot fönstret var det alldeles helt trots att vi kom in den vägen.... Vad kan nu denna dröm betyda?
Har annars varit en sväng till närmsta stora blå-gula varuhus tillsammans med sonen. Inhandlade en stycket madrass-skydd som förhoppningsvis är mer anpassat till min nya säng än det gamla som bara täckte 2/3 delar av sängen. Ett litet bord och en stol att inta frukost eller förmiddagsfika vid soliga dagar inhandlades också. Sonen inhandlade en hög tavelramar för kommande utställning och när vi kom  ut blev det tvärstopp på kundvagnen och alla ramarna föll av vagnen varvid glaset i en av de största ramarna gick sönder. Jag gick in och tog en ny och när jag kom till kassan och sa som det var fick jag en ny ram utan att behöva betala den. Tycker jag var mycket gentilt, tack för det.
Gick igår med i "En god gärning" på Face Book och för att sköta mina åtaganden där så ska jag nu gå och posta ett kort till min danska tant. Hon börjar vara lite skröplig men det är kanske förstårligt, hon fyller 102 år i sommar.
Ska nu försöka ta mig samman och få något vettigt gjort denna dag. Är så trött trots att jag sover riktigt bra, har ingen intiativkraft alls.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0