Hur kan sängkläderna bara försvinna?

Började sakna både lakan och örngott i linneskåpet. En del lakan fanns det bara ett av och vissa örngott fanns det inget av . Sist barnen hade varit hemma fick dock gåtan sin förklaring.... När jag började dra av örngott och påslakan fann jag att en kudde hade 4 örngott! Ett täcke hade två påslakan osv. Tror jag kan kan göra ännu flera fynd men har ännu inte tittat igenom alla sängkläder.
Dagen idag blev jag bjuden på middag hos mor och far och fick bl.a mammas rabarberpaj med pajdeg i rutor och med bittermandelsmak. Det är den riktiga rabarberpajen det som jag aldrig själv orkar göra och så mycket mer uppskattad då.  Så mycket mer har det inte blivit gjort. Vaknade alldeles för tidigt och kunde omöjligt somna om trots att jag var såå trött. Försökte lyssna på boken jag håller på med vilket oftast brukar hjälpa mig att somna men skivan bara hackade så den hade jag ingen hjälp av. Gick så småningom upp, åt frukost och plockade lite och kunde sen sova ett par timmar till.
Funderar nu hur jag ska kunna somna ikväll utan ljudbok, har blivit beroende. Bättre dock att vara beroende av böcker än tabletter.
Konstaterar att jag sitter här alldeles för mycket, så mycket tid som jag kunde ägna åt nåt vettigare men inspirationen till allt gott verk tryter.
Saknar.
Idag får ni se några bilder på min prylhylla. Godnatt.                                                                     

Kommentarer
Postat av: Em

Prydhylla heter det ju!

2009-05-22 @ 09:03:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0