En sån trevlig helg.

I strålande sommarväder kom äldsta dottern hem i fredags em för att tillsammans med mig inhandla diverse matvaror som man kan behöva för att tillreda mat åt en liten kör som ska ha övningsweekend här i dotterns hemstad. Hade fixat soppa och bakat bröd som Stockholmarna bjöds på när de anlände. La mig skapligt och det för första gången på en spikamatta ( med linne emallan) Började bli dåsig och tog bort mattan men sov sen som en kratta....Lördagen ägnades åt att fixa lunch till de övande körmedlemmarna. Ganska trevligt att laga mat och samtidigt lyssna på Bach och Mendehlson. Lunchen intogs utomhus i ett strålande sommarväder i en härlig äppelträdgård, kunde inte ha varit bättre, maten var god också...På eftermiddagen var det så första övningen för den ena av de två gospelkörer jag är med i, mycket trevligt att komma igång igen. For sen till  Västerås Kulturnatt med gospelbrudarna och där valde vi att lyssna på 4 gospelkörer i ett svep, mycket roligt. Var hemma igen vid 1.30 och sov sen till klockan 6, sen var det tji. For iväg för att hjälpa kören med lite ihoppackning och gjorde sen mackor som sångarna skulle få som lunch. Högmässa blev det idag och jag fick nåden att vara barnvakt åt en liten Sara,6 månader då hennes mor sjöng. Så ljuvlig liten tjej, skulle ha kunnat sitta med henne hela dagen, alldeles för få bebisar i mitt liv.Har dock några goa smågrannar som ofta förgyller min dag. Lilla Isak drygt två år har hjälp mig att plantera en höstaster och jag håller på att lära honom att det är en perenn växt, alltså flerårig. Om det är en ettårig växt är den anuell. Till nästa sommar kan han det säkert.
Efter högmässan åts det mackor i parken och vår lilla stad visade sig från sin allra bästa sida.
Träffade min f.d. man som hastigast och någon frågade vem det var och jag sa " min dotters far". Kändes mycket konstigt. Blev som vanligt så ledsen sen jag träffat honom, det är bar så fel att han inte längre är min man.
Kan tillägga att jag idag testade spikmattan utan något tyg emallan coh det var inte allas skönt. Stod ut 4 minuter sen gick det inte mer...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0