Klockan är 05.00

Två timmar tills jag får gå hem och sova men innan dess väntar morgonruchen.
Helgen är fullbokad och det är bra, mindre tid att tänka. I morgon blir det toastädning i kyrkan och så div inhandling, soppkokning och kladdkakebakning. Kladdkaka med blåbär i, ett recept jag testade häromdagen och det var mycket gott och kladdigt. På fredag blir det mer inhandling tillsammans med dottern och så lite servering på kvällen. Det är dotterns kör från Danderyd som har övningshelg här och de behöver lite i magarna man kan inte allena leva av sång ( men nästan) Lördag fm går åt till matlagning och servering och på eftermiddagen är det första körövningen för hösten för den ena av de två gospelkörer jag är med i och den är mycket efterlängtad.
Efter övningen far jag och några vänner till Västerås där det kommer att vara Kulturnatt. Utbudet är enormt men man kan ju bara vara på ett ställe i taget tyvärr. Vi kommer att ägna oss åt att lyssna på flera gospelkörer och det ska bli riktigt roligt. Söndag ska jag höra dotterns kör sjunga och sen är det snart dags att komma hit igen.
 Önskar er alla en trevlig helg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0