Utan trosor...

Häromdagen när jag var till matbutiken gick en tant framför mig med ett sånt stort hål i byxbaken att hela rumpan syntes. Funderade om hon hade stringtrosor... Knackade henne på axeln och upplyste henne försiktigt om att byxorna var trasiga och att jag faktiskt såg hela stjärten, svaret blev "å jag som inte har några trosor, jag hade inte några rena" Hjälpte henne att knyta koftan runt magen och såg henne sen inte mer.  Tänk vad man får vara med om...
När jag skulle hem från affären och skulle kliva på cykeln ställde sig framhjulet så konstigt och jag funderade på om kassen på styret kom in i hjulet på något vis. Klev av cykeln och upptäckte att ena staget som sitter i framhjulet mot framstången eller vad det nu heter helt enkelt hade gått av. Hade jag cyklat hade hjulet ställt sig på tvären och jag hade ju kunnat slagit ihjäl mig vilket jag är glad för att jag inte gjorde. För bara några dagar sedan var jag ute på en längre cykelrunda där jag hade en rikitg utförslöpa då farten blev riktigt hög, tänk om cykeln rasat då!
Kan också meddela att jag nu har tak över min altan, hurra. Tack snälla O. som hjälpt mig och pappa och E och D. Ni är guld värda allihop.
Min dator är fortfarande inte fullt användbar men nästa helg ska det nog bli fixat , ser jag fram mot.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0