Du är vacker....

Om ingen har sagt det till dig tidigare så får du höra det nu : Du är vacker!
Vad som betraktats som vackert har ändrats sig genom alla tider och är olika i olika kulturer. Vi är inte vackra för att någon människa tycker det utan för att vi är skapade just så som det var tänkt att vi skulle vara och se ut.
I Guds ögon är du perfekt och älskad och han vill inte att du ser ner på dig själv.

Berätta för dina vänner,  dina barn, din fru, din man, flickvän, pojkvän att de är vackra,  fina och helt unika. Vi behöver påminna varandra, för det är så lätt att tro att jag inte duger, jag är inte så fin som "alla andra"

När jag gick i nian var det en ett år yngre pojke som sa "å ful är du också". Har nog trott på det mer eller mindre i alla år, ingen har tagit mig ur villfarelsen. Nu när jag tittar på bilder från min tonårstid tycker jag inte att jag är ful och jag känner mig lessen över att jag inte förstod det då. Nu, drygt 50 börjar allt hänga men jag tror att med kärlekens ögon kan man ändå se något vackert.

Vet inte varför texten i mitten blev så stor (skulle gärna vilja veta hur man gör den så)kan inte förminska den så det får var som det är....

Kommentarer
Postat av: Catrins Garderobstankar

Så sant. Min man har fått lära mig att ta emot komplimanger istället för att slå bort dom (som jag gjort per automatik) och jag tycker att jag har lyckats ganska bra. Ännu viktigare har det blivit efter att jag fick barn och jag är medveten att min dotter kommer att göra som jag GÖR och inte som jag säger. Om hon ser mig ta emot komplimanger så kommer hon också att lära sig göra det. Det är viktigt och ganska lätt efter ett tag - tack!



Ta hand om dig!

2010-04-08 @ 19:11:23
URL: http://garderobstankar.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0