En ny kärlek.....



Men se, idag gick det helt plötsligt att få in en bild här. Det här är ju de stekta bullar jag gjorde härom dagen. Oj det börjar vattnas i munnen.
Idag skulle jag till tandläkaren för att få en krona istället för den provisoriska jag haft ett par veckor. Blev kortslutning i hjärnan och jag tog fel på tiden. Tandsköterkskan ringde och undrade om jag kunde vara där om 5 min men det var omöjligt. Det hade tagit minst 10 minuter så jag fick en ny tid nästa måndag. Där gick några hundra slantar upp i rök, betalt vill de ju ha om man uteblir. GRRRRRRR.Så onödigt. Nu i kväll när jag använde tandtråden rasade den provisoriska lagningen så nu får jag hoppas att det inte börjar göra ont....

Tog så Skeppshultarn ner till cykelbutiken och hämtade min nya, fina röda cykel och till det en röd hjälm. Jag är nästan lite kär i den fina cykeln. En riktigt stadig, sju-växlad cykel är det med inbygd generator, så fiiin.
Det är första gången jag handlar något så pass dyrt alldeles på egen hand, utan att samråda med någon och det känns lite otäckt. Har dessutom betalt nästan 10000 för en ny garageport. Det har jag inte valt utan det var bara att betala för samfälligheten där jag bor har beslutat att byta alla garageportar. De är gamla och börjar vara farliga så det är jättebra att de blir bytta. Skulle jag ha fixat det själv skulle det blivit mycket dyrare.

Någon bild på cykeln får jag inte in, så den får ni se en annan gång.

Godnatt mina vänner.
I morgon, om inte vädret blir allt för rappligt ska jag göra en premiärtur. Idag blev det bara hem.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0