Nordiska rum....

...på Älvsjömässan besöktes igår tillsammans med syster och hennes älskling. Tyckte nog det var färre idéträdgårdar än när vi var där för 2 år sen. annars är det ju mycket av allt....
Köpte några liljelökar vilket jag hade bestämt i förväg, några fröpåsar fick också följa med hem. Det jag annars fick med mig var helt stumma vader, kan knappt gå....
På hemvägen stannade vi i och åt på "Magnussons" i Uppsala som Os dotter driver. Det blev en riktig brakmiddag, fantastiskt gott. Äppelpannacotta säger jag bara mmmmmm.
Idag var jag på en fantstiskt fin och stark cafégudtjänst i "min" kyrka. Några olika personer delade med sig från sina liv....Eftermiddagen ägnades åt altanliv i solen, äntligen....Åt middagen därute, löste korsord,  läste lite och drack kaffe. Snön på altanen är nästan borta och nedanför är det också snart rent. Tänk vad snön försvunnit snabbt, trodde den skulle ligga mycket längre.
Försöker lägga ut lite bilder både här och på FB men det går lite halvdant.
I morgon väntar tandläkaren och det känns inte roligt att behöva lägga ut en massa pengar på det, kunde jag göra något roligare för. Tänder lär man ju ha så det är inget att göra åt det men nog kunde väl tandvården få ingå i högkostnadsskyddet. Frissan ska också beökas och det är också ett bekymmer, håret alltså ... Dessvärre känns det som inte frissan inte heller vet vad hon ska göra med det, kanske dags att byta frissa vilket inte är helt lätt. Har ju inget emot henne men när man haft en frisör i några år verkar det som deras fantasi tar slut. Tror i allafall att jag kortar av det lite mer än jag gjort de sista gångerna....
Någon bild verkar det i inte att få in här idag så det får vara bra så här för idag.
Må änglarna vaka över dig....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0