Slutpåskat för i år....



Såå vackra ranunkler.

Påsken är till den ända och den har innehållit så många trevligheter.
Äldsta dottern kom tidigt i torsdags så vi hann prata en del och inleda påsken med em mycket god Janssons frestelse. Mitt i natten anlände dottern med man från Småland.
På Långfredagen anlände sonen och vi åt en mycket god laxrätt innehållande rökt och färsk lax, purjo och senapssås. Till dessert serverades rabarberpaj och vaniljsås. På eftermiddagen anlände släktingar från Västkusten, så trevligt att det är lite kalas emellanåt så vi får anledning att träffas....
Så var det dags för lillbrors 50-årskalas som var så trevligt med många härliga skratt, god mat, vackra dekorationer och härliga människor. Syster och jag höll vårt tal och sjöng lite och jag tror det blev lyckat.... T.om min mor sa att "vi var duktiga" Har nog inte tänkt så mycket på det men jag tror inte hon öst beröm över mig tidigare så det kändes roligt.
På påskdagen blev det brunch innan västkustborna var tvungna att resa. en redig frukost i lugn och ro är väldigt trevligt tycker jag. Senare skulle barnen till sin far och jag var bjuden till vänner. Hade försökt att ordna så att dessa båda aktiviteter skulle vara samtidigt men det blev tyvär inte riktigt så.  Men jag hade en trevlig eftermiddag och kväll i alla fall. Fick nåden att träffa lilla Sixten , bara någon månad. Satt med honom i famnen och njöt en lång stund, så ljuvliga de är de små. Lekte också med lilla A som är 2 och ett halvt åroch redan kunde alla färgerna.
Igår på påskdagen väcktes jag av sonen som kom insmygande och sa att han skulle resa hem. Fick en "flachback" eller vad det kallas.... Några dagar efter att min man hade bestämt sig för att han "inte ville försöka mer" kom han en morgon insmygande då jag sov. Han satte sig ner på huk och sa försiktigt "S, jag åker iväg, jag måste från stan" men innan han han säga något hann jag tänka "han har ändrat sig, han vill inte skiljas" Jag kan än känna kalla känslor jag hade då och de gör ont.
Äldsta dottern och jag gick till Missionskyrkan på gudtjänst som var mycket välbesökt. 50 tonåringar åkte direkt efter gudtjänsten på skidäger till Trysil och gudtjänsten var starten  kan man väl säga.
Promenad hem i solen och sen blev det en god midag innan även döttrarna åkte hem till sitt. Själv somnade jag i solen på altanen ,mycket skönt.



Fick med mig ett par av borddekorationerna från festen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0