Stekta bullar....

Stekta bullar har jag ätit i kväll och de avnjöts ljumma med kall mjölk till, underbart. Längesedan sen jag smakade denna delikatess som vi alltid fick när mamma bakade vanliga bullar när jag var barn. För att slippa vänta på att de vanliga bullarna blev klara tog mamma helt enkelt och stekte släta bullar i smör i stekpannan och sen doppades de i kanel och socker, underbart...Jag bakade också vaniljbullar idag och jag känner mig så nöjd med att jag gjorde det, det blir inte så mycket gjort här annars.....
Har haft lunchgäster idag och det var också trevligt, roligt att slippa äta ensam ibland. Bjöd på torsk med vitlöksfrästa champinjoner, ost och ströbröd över och så grädde över alltihop och så skjuts in i ugnen, jätteenkelt men så gott.
Hade tänkt åka till cykelaffären och provcykla en cykel jag har kikat lite på men vädret lämnade en del övrigt att önska så jag hoppade över det idag med....
Tyvärr fungerar det inte att lägga ut bilder här idag heller så det blir ingen bild av mina stekta bullar....


"Varje gång du ser en blomma ler himlen mot dig"

Kommentarer
Postat av: Signe

Här är det Barbra Streisand och Elton John på Spotify. STEKBULLAR, mmmmm, jag hade typ glömt att de existerade!!!!

2010-04-23 @ 19:23:24
Postat av: Mamman

Jag hade också glömt bort dem men de ploppade ram ur hjärnvindlingarna när jag bakade. Gott, gott.

2010-04-25 @ 01:16:33
Postat av: agata

Det lät som ett spännande recept. Tar du bara vanlig bulldeg och steker?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0