Idag lyckades det...

.... att komma in här och det var ju bra. Igår kväll var det tji.
Igår gav jag mig ut igen  med skidor under fötterna, denna gång i ett skoterspår. Detta visade sig vara något bättre än att åka på gatan. Föll dock en gång rakt bakåt och detta känner jag av i de bakre regionerna idag.... Känner mig verkligen som Bambi på hal is, skidorna far lite som de vill. Trodde nog att det skulle vara lättare än det är, har ju åkt skidor förr och tänkte att det skulle vara som med cykel "när man en gång lärt sig så sitter det i". Största delen sitter nog i att musklerna man använder till skidåkning inte varit använda på ett tag.... Nästa gång hoppas jag få skida i ett riktigt skidspår, så borde skidorna hålla sig rakt under kroppen i alla fall. Vädret igår kunde dock inte ha varit bättre, strålande sol,  rimfrost i träden och vindstilla, underbart. Efter lunchen intogs kaffet på altanen.
Fick en tidning i brevlådan och där läste jag att nu är det dags att ta fram sina hyllspetsar eller
tillverka nya,
om man inte vill köpa färdiga i papper. När jag gifte mig för 100 år sen lutade jag av en skänk som stått på vinden hos morfar och när den var klar virkade jag hyllkantsremsor och de sitter ju ännu kvar. Har nästan känt mig lite töntig som haft sådana men nu får jag väl ha skåpdörrarna öppna så de syns....
Nu tror jag nästan himlen börjar gå åt de blå håller så jag tror jag ska se till att komma ut en stund idag med, idag tänker jag dock använda fötterna.








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0