Pepparmyntste...

Pepparmyntste odlat i min egen täppa har just avnjutits tillsammans med de tre sista julpepparkakorna och ost, såå gott. Sann vardagsglädje.
Dagen idag har ägnats åt att sova (då jag jobbade natten till idag) Gjorde sen köttfärslimpa i två varianter, otroligt lättgjort och gott.
1 kg blandfärs blandades med 2 påsar "Fransk löksoppa" 2 burkar creme fraiche och ett par ägg. Delade så smeten på två och i den ena hade jag i fetaost i tärningar och oregano och den andra var som den var. Två limpor in i ugnen ca 40 min på 175 graders värme. Nu har jag 9 portioner köttfärslimpa i frysen, hurra!
I går fick jag en sån fin överraskning med posten, ett handgjort armband av en kär vän med texten ÄLSKAD, för att påminna mig om att jag är just det. Blir man glad eller??? Så klart, jätteglad.
Nu ska jag försöka packa ner det jag ska ha med mig för en weekend borta, något jag inte alls gillar. Tycker alltid det är lika svårt att veta vad man ska ha med sig och därav blir det nästan alltid för mycket.
Önskar  er alla en god helg.

                                         

                                          Kan man bli annat än glad när man får en så fin present.


Kommentarer
Postat av: christel

HEJ !Tappa inte hakan nu men jag vill bara se hur det e med dig..Hoppas allt e bra o det går framåt med mig oxå (ta iträ). Har hittat tillbaka till min blogg o går igenom den bit för bit så jag tänkte faktiskt börja skriva lite igen, lite trögt i början kanske men det kommer. Va rädd om dig o stor kram från christel

2010-02-07 @ 18:11:05
URL: http://kristallens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0