Hotellfrukost

Startade denna fruktansvärt kalla (-30gr) trettondag med "hotellfrukost" vilket jag unnar mig allt emellanåt. Hotellfrukost innebär att det ska finnas ägg och juice utöver det vanliga. Idag hade äggen formen av äggröra som serverades med prinskorv och senap. Juicen var färskpressad apelsin, så ljuvligt gott. Tyvärr hade jag inga färska grönsaker hemma, det tar emot att cykla till affären i kylan och dessutom är jag rädd att eventuella tomater kanske fryser innan jag kommit hem igen. Dagen fortsatte sen med rena limousinservicen då jag blev upp-plockad utanför dörren och körd till kyrkan där jag sen tillbringade nästan hela dagen. Gudtjänst, middag, årsmöte och fina vänner....
Fortsatte sen med juligt fika hos goda vänner och grannar, mysigt.
I kväll tittade jag på ett tv-program på svt-play medan jag började rensa klipp och andra papper. Tror inte jag behöver fler recept men det är så svårt att låta bli... Nu gäller det bara att försöka göra en fin matsedel och i den få med en massa nya recept som helst ska vara goda och lagom nyttiga.
Nu ska jag värma vetepåsarna och så blir det CD-bok tills John Blund kommer.
May God bless you all.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0