Nytt år men inga nya föresatser.

Ett år ligger bakom igen och det gör det ju hela tiden. .. så jag lovar inget just idag. Vill jag lova något kan jag ju göra det vilken dag som helst.Förra året lovade jag att jag skulle skratta mer, dansa mer, och bada mera skumbad.Jag har nog i allafall skrattat mer än jag gjorde året innan och gråtit mindre. Har haft så mycket att glädjas åt under året. Så glad för mina härliga barn, mina föräldrar och syskon och deras barn. Glad för gamla vänner och nya, glad för att jag får sjunga i två körer, glad för min församling. Också väldigt glad för semestern med syster då vi var på körläger i Halmstad, besökte Ven och Köpenhamn. Vädret var strålande hela tiden. Andra höjdpunkter under år 2009 var gospelfestivalen i Gävle, medverkan i gospelkör med framträdande på Dalhalla och Stockholms konserthus och övningshelgen med min ena kör i Rättvik var också underbar.En helg i oktober vandrade jag med en barndomsvän i en mycket speciell natur utanför Nora, jätteroligt och mysigt. Att få nåden att ha en lite nyfödd  i famnen har också varit små stunder av en mycket speciell glädje.Min dotters bröllop var förståss en av höjdpunkterna i år och jag är nog lite stolt över att jag fixade det jag skulle.  Känner mig också glad för att jag vågat saker som jag aldrig tidigare vågat. Jag höll ett tal inför ca 100 personer vilket jag aldrig kunnat föreställa mig att jag skulle våga för bara något år sen. Jag klättrade högt på en byggnadsställning för att måla huset och jag har rappat på min ena körs julkonsert. Före jul så blev jag intervjuad i radio.... Blir spännande att se vad jag kommer att våga år 2010????
Önskningar och drömmar inför det nya året då? Önskar att jag får betyda något för någon, att få glädja någon, att få någon att skratta eller att kunna finnas för någon som behöver mig. Hoppas kroppen håller och hoppas på att kärlek och närhet ska komma in i mitt liv.Så hoppas jag få mycket tid  och gemenskap med em jag älskar, mycket sång och glada skratt.
Gjorde en en snöängel idag. Tror det är nyttigt att göra åtminstone en varje vinter.....













Kommentarer
Postat av: Sig

Hej mor och GOTT NYTT ÅR! Här snöar det utanför fönstret och vi tar det vääääldigt lugnt. Kul att du har börjat blogga igen! Kramkram!

2010-01-02 @ 12:08:30
Postat av: mamman

Roligt att veta att någon läser.Bra att ni tar det lugnt, det behöver ni och trevligt att ni är på samma ställe och gör det.

2010-01-03 @ 00:11:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0