Shopping, choklad, sällskap och Samuel Ljungblad....

Var en del av ingredienserna den gångna helgen. I julklappa av äldsta dottern fick jag ett kort med delvis följande text:"Den 23/1 är du välkommen till Stockholm i stiligt och hungrigt tillstånd" Jag åkte redan dagen innan och träffade först en god vän som jag lunchade med, mycket trevligt. Strosade sen lite i centrum, diverse pysselmaterial inhandlades på Panduro för presentkort jag fick i somras. Väldigt trevligt sätt att handla....rekommenderas.
Lördagen började med sovmorgon och sen bar det av mot Söder där vi bl.a besökte Söderhallarna där "The english shop" besöktes. Handlade kristyr med glitter i, ska bli spännande att prova. Får försöka baka några muffins i morgon. I "Chokladfabriken" intogs kaffe och fiiina kakor. På dotterns var det t.om guld....
På kvällen bar det av in till centrum och det visade sig att det var Fasching vi skulle till  där  Samuel Ljungblad med band spelade. Hade inte kunnat bli bättre, hela kvällen var kanon. Så mycket spelglädje och härligheter runt både Samuel och resten av killarna. Körkillarna sjöng dessutom lika bra som Samuel och oj vad det svängde.Dessutom intogs en superb middag, lammfilé med rostad potatis, chevre mm och till dessert chokladtryffel med rom. Mmmmm.
Nu blir det sängläge med hopp om att magen som inte mått bra på flera dagar kommer att göra det i morgon.
Några bilder från helgen visar jag idag.








Kommentarer
Postat av: Em

Såg ni Melker på Fasching? Läste på hans blogg att han också var där!

2010-01-26 @ 13:25:08
Postat av: Mamman

Nej det gjorde vi inte, vad synd. Jag tänkte faktiskt på att han kunde vara där, Frälsis och så.Däremot träffade vi D. från Åseda på Kungsgatan.

2010-01-26 @ 21:24:26
Postat av: Eva

Så roligt du måste haft, skulle gärna besöka affärerna med det ätbara...ha en skön helg, kram Eva.

2010-01-30 @ 20:13:19
URL: http://vardags-mirakel.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0