Slottsbesök mm.

Klockanär 7 och jag har varit vaken över en timme, högst ofrivilligt. Klockan skulle väcka mig 9.30 var det tänkt....
Lyssnade klart på boken "Hon älskade" av Helena Henschen i förrgår och utan Cd-bok har jag svårt att somna  nu för tiden.  Jag ska ju inte iväg och jobba eller göra något annat viktigt idag så det gör inte så mycket, kan vila lite på efermiddagen om jag vill.
Sen i fredags har jag haft så mycket trevligheter för mig. I fredags eftermidag var jag , syster och pappa och fikade på ett av stans cafeér och jag begick semmelpremiär, gott så. På kvällen var jag tillsammans med mina kära "sjungande damer" hos A. på middag och trevligt umgänge. Mycket skratt och mycket mat , sånt som jag gillar.
Igår var jag, syster och A till Eskilstuna. Började med lite shopping inne i stan. För min del blev de en svart  tunika med lite asymetrisk nederdel, nytt stort minneskort till kameran, brödpensel i silikon och muffinsformar. På eftermiddagen åkte vi ut till Sundbyholms slott för att inta "Afternoos tea" Det var en orgie i scones,marmelad, ost och massor av goda kakaor och praliner. Störta problemet var att välja vilka godbitar man skulle hugga in på, en ren omöjlighet att kunna amaka på allt. Denna trevliga upplevelse fick jag i födelsedagspresent av sys och A. Må säga att jag gillar sådana presenter som dessutom blir så extra trevliga av att man gör något  tillsammans, rekommenderas.
Idag har jag tänkt gå till kyrkan, annars är inget inplanerat. ute är det -10 grader och lite snöfall.
Önskar dig en trevlig, välsignad och glad dag.






Lax me gorgonsola och G-klav, passande sjungande damer.




Sundbyholms slott.



Godsaker



Flera....



Å ännu fler.

Kommentarer
Postat av: Signe

Ojojoj vilken smarrighetsorgie!! Ser härligt ut!

2010-02-01 @ 16:05:47
Postat av: Mamman

Mycket härligt på min ära....

2010-02-01 @ 19:51:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0