Vådan av att äga en förstoringsspegel....

I höstas införskaffades en förstoringsspegel då synen inte riktigt räckte till att plocka ögonbrynen. Det fungerade jättebra och ögonbrynen blir såå fina. Dock, när jag studerar mig i ansiktet upptäcker jag att jag har hårstrån både här och där (jo, jag har sett en del förut men inte så många)både på hakan och i näsan och så massor av andra små skavanker här och där. Nu funderar jag, hur mycket ser min omgivning? Ser de, de tunnaste hårstråna eller är det bara när man har den kraftiga förstoringsspegeln som de syns? Ja, vad spelar det för roll egentligen, det är ett fånigt i-landsproblem... Jag vet ju att "jag är snygg, sexig OCH snäll" (det kallas för att affirmera, men jag tycker  inte det verkar hjälpa)
Till något roligare. Har varit på rea i en klädaffär idag, clubkunder endast idag. Köpte en svart spetsklänning för 250, ett cerist linne och en cerise kofta. Känner mig mycket nöjd. Var sen med hem till systern och fikade. I kväll dracks glögg och åts havrekex med Brie medan jag avnjöt "den kvinnliga detektiven i Botswana" Tror jag flyttar dit förresten, där skulle jag vara "traditionellt byggd" i stället för tjock.
I morgon kväll kommer 8 gospelbrudar hit så i morgon måste jag faktiskt dammsuga.....
Godnatt mina vänner och må guds änglar vaka över er.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0