En doft av sommar....




När jag öppnade förpackningen med tomater doftade det precis som mina tomatplantor brukar göra på sommaren. Doften satt kvar på händerna en lång stund.... Om några månader är vi där, mitt i sommaren. Tiden går så fort....    
Fatet köpte jag på "Hela människan" här om dagen. Har några småskålar i grönt pressglas som jag tycker passar bra i mitt gröna kök.  Det här är lite större och alldeles orepigt och fint.
I går när det värsta snöandet gett sig tittade jag ut och se, där var en av mina rara grannar och skottade bort snövallen som lagt sig utanför dörren. Sånt blir jag glad i hjärtat av.
I går var en av mina goa brorsdöttrar här och vi hade en pysseleftermiddag, så mysigt. En del kort blev gjorda, så bra att ha ett litet lager.
Nu ska jag försöka få något vettigt gjort , som att dammsuga och plocka undan resten av pysselmaterialet. I kväll kommer goa vänner. Det kanske blir en bra dag i alla fall.

Kommentarer
Postat av: susanne

Hej Susanne!

Åh jag blir så glad av dina fina kommentarer du lämnar hos mig... Jag blir glad bara av att komma in på din sida och se ditt härliga bloggnamn... fniss

Visst är de små skålarna söta... Har bara två stycken, en mintgrön och en rosa. Har fyndat mina på loppis...

Ha det toppen!

kram Susanne

2010-03-02 @ 22:58:17
URL: http://meandalice.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0