Ny inspiration....



Finns väl inga blommor man blir gladare av att upptäcka än de allra första snödropparna. Dessa måste ha växt för fullt under snön, för igår morse, innan den stora snöstormen såg jag dessa  vid husväggen där snön precis försvunnit. Trots mörker, snö och kyla  stretar de uppåt bara för att glädja mig.
I morse var det -13 grader här men under dagen har det på nytt blivit vår  och alls snö som föll igår är på väg att smälta bort igen.
Har de sista dagarna röjt här på skrivbordet som vart överbelamrat med papper  och allt möjligt annat som nu är sorterat och en del är insatt i pärmar osv. Känns mycket bra och inspirationen till att sitta och arbeta här återkommer. Har tagit tag i "attgörakorgarna" där både sånt som ska lagas och sånt som ska sys hamnar. Har sytt igen några spruckna sömmar, fållat ett par byxor och håller nu på att sy gardiner. Hittade ett tyg till jag köpt någon gång  och det räcker till gardiner i trappfönstret. Har inte bytt gardiner där på flera år så det känns kul med lite nytt.
På eftermiddagen hade jag syster och A här och vi sångövade, så roligt. Fika hann vi förståss också med och jag bjöd på kletchokladmuffins som jag bakade innan de kom. A hade nybakta bullar med sig och de var underbara. Har inte bakat bullar på evigheter, det är nog dags.
Nu lär jag ha i mig lite mat, har lite risotto kvar sen igår.
..



Virkade en liten boll här om dagen, tyckte det var svårt att få den riktigt rund. Men härliga färger har den

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0