Små saker med stor betydelse....

Visst är det ofta så att de det som kanske inte verkar så stort som kan göra ens dag ljus helt plötsligt.
Idag har jag ätit lunch hos en god vän jag inte träffat ordentligt på länge. Så bra det kändes och så varm man blir i hjärtat när man känner att "vi är vänner". En liten hundkille har ganska nyligen flyttat in hos M och det var också en mycket trevlig bekantskap. Börjar faktiskt på allvar fundera på att skaffa mig en liten katt att få lite sällskap av, att ha någon som blir glad när man kommer hem vore inte så dumt. Någon som älskar en oavsett...
Har suttit vid "Ansiktsboken" alldeles för länge idag men när jag gjorde det fick jag en annan god vän "på tråden". M. är en sån härlig och uppmuntrande person att man blir alldeles varm när man pratat med henne. Några andra små tillrop på "fejan" gjorde mig också glad..."Apparaterna" är trots allt inte bara "elände"....
När det gäller mitt skrivbord och röran här så har jag idag ändå kommit en bit på vägen, ser snart bordskivan. Hurra! För ett par veckor sen köpte jag ju ett par klädmönster och ska här kunna sys eller pysslas med något annat så är det bra om det finns någon arbetsyta. Som det ser ut nu kanske det kan bli verklighet.




Här är de nya vårgardinerna. tyget är så vackert.


Vilken liten goding.                                                      


Så fantastiskt söt St Paula

Kommentarer
Postat av: Anonym

En liten katt gör sig ju också så bra i kökssoffan! Tänk bara på Stina liksom!

2010-03-19 @ 09:31:13
Postat av: Sus

Ja det var mysigt med Stina. Katt och kökssoffa hör ihop..

2010-03-19 @ 11:45:42
Postat av: Camillha

Tack för din kommentar!!

Jag skulle väl ha nämnt dej och ditt söta lilla brev som damp ner här som en stor välsignelse här om sistens!

Stor kram till dej!!

2010-03-21 @ 23:12:19
URL: http://himlenrunt.blogspot.com
Postat av: Camillha

Glömde skriva att jag vet en underbar katt som du kan få ta hand om!!! Skruttan heter hon och bor i Isätra! Hör av dej om du är intresserad! Vi hade henne hos oss men blev allergiska! Men en störtskön kattjej som är rumsren och 4½ år ute och innekatt!

Perfekt kamrat!

2010-03-21 @ 23:15:00
URL: http://himlenrunt.blogspot.com
Postat av: Sus

Tack Camillha. Tycker nog det var lika bra att du inte nämnde mig men jag är glad om du blev glad...

Tack också för tipset om katten men vill nog helst ha en unge och kanske lite längre fram i sommar.

Kram

2010-03-22 @ 10:01:15
Postat av: Sig

aah du gör slag i saken med kissekatt, myyyys! Vansinnigt söt hund för övrigt!

2010-03-22 @ 10:55:09
Postat av: Sus

Har inte helt bestämt mig för katt men jag jobbar i tanken på det...men skulle gärna vilja ha en liten vän.

2010-03-22 @ 20:23:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0