Vilken bra helg.....


Har letat 70-talskläder till en vän som skulle på 70-talsfest. Hittade bl.a den här klänningen som jag köpte till ett bröllop 1976. Använde den som den var på ett par fester men tyckte den var lite för uringad att ha annars så då kompletterade  jag med en silvergrå silkepolo till....Minns ni?


Trodde Valborsmässoafton skulle bli en ledam histora men ack vad jag bedrog mig. Mitt på dagen fck jag besök av den allra finaste lilla Alica,hennes mor och moster. Vi kunde sitta på altanen och fika och jag hade ju både bullar och noblesser i frysen....Mys, mys.....En liten olycka inträffade, dock utan personskador, plaststolen jag satt i bröt ena benet och så låg vi, stolen och jag  plötsligt i en hög på golvet. Stolarna har väl tagit stryk av det kalla vädret i vinter.
På kvällen var jag hos goda vänner,  tillsammans och lyssnade på vårsånger och vårtal och värmde oss vid brasan. Dock var kvällen inte alls kall, frös ovanligtvis inte alls. Myggen tyckte också det var så skönt att de hade betämt sig för att premiärflyga och öva på "operation anfall". Så årets första myggbett är avklarat.
På Valborsmässoafton började min vän att tala om hur vi skulle åka till Stockholm dagen efter.... Jag hade helt glömt, vi skulle ju till Cirkus och lyssna på Björn Skifs. Så roligt att komma iväg tillsammans med mina kära vänner. Showen var så bra på alla sätt och dansarna förhöjde helhetsintrycket. Ett par av numren var så vackra.
I morgon bitti väntar tandläkaren, missade ju den förra tiden......

Kommentarer
Postat av: Sig

Den där klänningen vet jag inte om jag har sett, fin!

2010-05-03 @ 16:10:03
Postat av: mamman

Den köptes på en "fin affär", inte typ Köpenhamnsaffärer...De som finns nu ser ju ungefär lika ut. Tror tyvärr den är för liten till dig.

Jag älskade den klänningen.

2010-05-03 @ 19:57:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0