Egenodlad chili, vita azaleor, telefonsamtal, vacker musik.....

Allt det är sånt jag är glad för den här dagen....
Chilin såddes på försommaren men hann inte mogna ute trots den varma sommaren. Kanske brist på näring, för små krukor eller något annat som blev fel men nu har de stått inne några veckor och frukterna är nästan helt röda.
Två azaleor har inhandlats för slantar jag fick av en vän och uppmaningen att köpa mig en blomma. Jag förstår att hon skickade pengarna för att glädja mig och det gjorde hon verkligen, framför allt med sin omtanke. Nu kan jag fortsätta att glädjas så länge blommorna blommar.
Telefonsamtal från min fina smålandstös gladde mig mycket. Glad att hon har det bra därnere trots att det är långt härifrån.
När jag var på Gotland hos sonen tipsade han om en skiva med Bo Sundström och Frida Örn. Lyssnar på sångerna och njuter av skönheten i texterna i kombination med de vackra melodierna och de fina rösterna.
Medan jag försöker ladda upp en bild på min chili här så målar jag lite på mina blivande julkort. Får väl se om jag håller mig till en variant eller om jag ledsnar och gör något annat också.
Bilden vill inte in här så idag blir det bildfritt...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0