Har fyllt 38 igen.....






Igår fyllde jag 38 för fjärde gången, jag har liksom stannat där....Lite fånigt javisst men det låter mycket bättre än 53..... Lite kalas för familjen som inte är så stor. Mamma, pappa, syster, svåger, bror, svägerska och två syskonbarn.(två syskonbarn till finns) Glad att de finns nära. Bjöd på kyckling med basilika och tomater med sås av grädde creme fraiche, dijonsenap och vitlök. Å så ost uppepå och in i ugnen. Efteråt blev det en kladdkaka med fudgekladd uppepå, gott och mäktigt. Fina blommor fick jag och slantar att handla något roligt för, blir nog en bok som jag önskat mig. Fick också en bok av en kär vän i ett paket på posten  och mitt i natten strax efter tolvslaget gratulerade arbetskamraten med juligt te och choklad. Hade med smörgåstårta som vi smaskade på vid 1-tiden.  Fina svärdotten hade smusslat ner ett fint paket med fin tvål och hjärta i min väska när jag åkte från dem på Gotland här om sistens. En jättesöt akvarellmålning med en ängel och texten "Dammtussarna under sängen är änglarnas tofflor" Har en liten vurm för änglar, samlar lite på dem och tror att jag har änglar här som ser till mig lite extra....särskilt när jag är ledsen. Ska nog tända ängeln i fönstret i kväll, det var längesen. Behöver påminna mig om att jag inte är ensam, både Gud och änglarna omsluter mig och dig, om du vill det.

"If you want to make the world  a better place, take a look at you self and then make tha´t change" sjunger just nu M Jackson, så sant....

Kommentarer
Postat av: Lit de Parade

Haha! Ja det låter bättre med 38, men 53 är väl inte så illa pinkat heller:-)



M @ Lit de Parade

2010-11-26 @ 16:34:07
URL: http://www.litdeparade.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0