Semester, julkort, snö....


Smält riktig choklad i varm mjölk, lite vaniljsocker å så grädde uppepå...
En sann njutning.

Höstsemester nu igen, denna gång några soliga, härliga dagar på Gotland hos sonen och hans fina flicka.
13 år sedan jag var på Gotland sist och jag undrar varför jag dröjt så länge med att åka dit igen.....
Gotland och Visby är ju alldeles fantstiskt vackert och mysigt. Till våren blir det säkert en tur dit igen.
Vad kan väl passa bättre en solig höstdag än en dag på stranden med soppa i termosen och kameran i högsta hugg, en alldeles  oförglömlig eftermiddag blev det att få uppleva havet på "fel årstid" tillsammans med sonen.
Att tillsammans med pojkens flickvän strosa runt i  ett nästan folktomt och helgstängt Visby, besöka Gotlands muséum, fika gott medan 4 glada musiker bjöd på lättsam jazz, se vackra bilder från Venedig, räfsa löv, sitta framför en sprakande kamin i en liten stuga och få bli serverad underbar vam choklad i vackra koppar gjorde att mina semesterdagar blev dagar att länge glädjas åt.
Dagen efter min hemresa var Gotlandsfärjorna inställda pga ovädret och här hemma var det snökaos med 30 bilar som åkte av vägen, just nu regnar snön bort och jag är inte ledsen för det....gillar snö men inte riktigt så tidigt.
Årets julkort har jag börja med så smått...Målet är att ha dem klara lite tidigare än i fjol......60 kort görs dock inte i en handvändning.
Nu väntar städning  av kyrkans toaletter och inhandling av farsdagspresent. I kväll blir det rolighetr så jag ska träffa mina kära "gospeldamer". Det blir med all säkerhet god mat, champange, många skratt och en hel del sång




Gillar hjärtan.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0