Att spara har sin tid och att rensa har sin tid....



Den här snyggingen gör sig ju väldig bra i skogen vid ett träd.

Ett par timmar i skogen härom dagen, gjorde gott för kropp och själ. Det var vår i luften, solen sken och bland träden var det lä. Har aldig ambitionen att hitta några svampar för då blir jag bara besviken men något att fotgrafera brukar jag alltid finna...Fyra sorters mossor fick också följa med hem.

Har börjat operation storstäd och storröj här hemma och det startar jag alltid med utförliga listor så jag får stryka över när jag uträttat något. Igår började jag i utrymmet under trappen och  därifrån har jag ju tidigare skickat iväg 2 kartonger med grejer till second hand-butiken  och en del tavlor som tog mycket plats. En microugn som sonen förvarat här flyttade med honom till Gotland. Utgångsläget är ju på det viset bra,  ännu mer plats borde det bli när jag nu ska gå fram som en ångvält. Plats  som kommer att fyllas av grejer som nu finns klädkammaren.... Började igår att gå igenom lådorna i den byrå som står under trappen och jag har både gott om ljus och servetter....

Två nylästa böcker är :Tröstaren av Karin Wahlber, kriminalroman. Gillar den här serien.
Den andra boken är Minns du den stad av Per-Anders Fogelström.Ser fram mot att läsa resterande böcker i den här serien, älskar dem och skäms nästan att jag inte läst dem för längesen.




Grönt är skönt.


Nu ska jag fixa ett gratulationskort till lillasyster som fyller år idag. Det blir lite höstigt och lite glittrigt.....               Så glad  för min syster .

Kommentarer
Postat av: Em

Stadserien är verkligen underbar!!

2010-10-06 @ 21:26:29
Postat av: mamman hela dan

Tack Em.

2010-10-07 @ 13:45:59
URL: http://dancingnurce.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0