Kycklingpaj och havrekakor....



Det här är ju varken kycklingpaj eller havrekakor men väl en Japansk lönn.
Verkligen jätteröd. Var ute på en liten fotorunda här om dagen och då fastnade denna
på bild. Jag visste inte då vad det var men en växtkunnig vän berättade det, tänk
vad man får lära sig genom den här apparaten.


Har haft syster och A. här i kväll och jag bjöd på kycklingpaj och på det havrekakor och
kaffe. Så blev det lite sång så här på vardagskvällen.

Är ju inne på operation rensning i huset och just nu går jag igenom alla musikkassetter som
jag förvarar i "Africat" och inte har lyssnat på , på flera år.... Så många minnen, musiken framkallar,
så många låtar och sånger som sitter kvar i huvudet fast jag inte hört dem på kanske 20 år.
En del band är så usla att det bara är att slänga dem, de går trögt och det låter inte riktigt klokt...
En del av musiken hittar jag på Spotifye men en hel del finns inte där. Där kommer dilemmat, spara
eller inte? Krasst kan man ju säga att, har jag klarat mig utan musiken i 20 år gör jag det kanske även
fortsättningsvis....
Har också ägnat en del timmar åt att försöka datera papperskopior av foton som jag har i burken.
Det har tagit tid men gått bra sånär som på 5 bilder som jag inte hittar, blir ju nästan galen....
Tanken är att jag ska fixa album, något jag tycker mycket om men det har varit segt sen jag blev ensam
och de sista bilderna från före skilsmässan får nog ligga ett tag till.
Mina fina grannar vägg i vägg har flyttat i helgen, vi bor fortfarande i samma stad men det känns så
ledsamt. Vi kommer inte att springa på varandra särskilt ofta, kanske aldrig och det gör lite ont.
Deras lilla kille var 1 år när de kom hit och nu är han förskolekille, kommer att sakna hans bubbel på andra sidan planket.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0