Zumba och rabarbersaft....

Varit på mitt andra Zumbapass i kväll och känner mig som en geléklump men roligt är det...Nackdelen är att det är så många som verkar tycka det är roligt, vi är alldeles för många i för att det ska räcka med syre till alla...
I fredags hade jag hand om ett begravningskaffe i min kyrka, det var Ellen som blev 97 år som begravdes. Tills för ett par år sen tog hon gärna promenader i skogen för att plocka bär. Hennes filosofi var "frisk luft är halva hälsan " och det verkar ju stämma när man ser hur gammal hon blev. Till bordsdekorationer tyckte jag därför det passade så bra med lite grönt från skogen.



I sommar har mina rabarber inte alls växt speciellt bra. Kanske beroende på en kombination av den torra sommaren och att jag i slutet av förra sommaren flyttade dem. Hur som helst så har det inte blivit någon rabarbersaft gjord tidigare i sommar men tog häromdagen av de sista rabarberna och de räckte precis till en sats saft. Silade igår saften och smakade på den idag.....katastrof, den smakade ugha...Har haft i natriumbensoat istället för citronsyra, bara att hälla bort...Känns inte alls roligt. I kväll har jag bakat två äppelsockerkakor och de blev i alla fall goda.



I trädgården är det ännu inte slutblommat, den första solrosen slog ut härmdagen. Solrosor är ju värsta gladblommorna, de ser så lyckliga ut. Älskar dem.
Den första luktärten har också slagit ut och den doftar ljuvligt, hoppas några till hinner blomma innan frosten tar dem. Floxen blommar för fullt, höstastern är på gång och jag hoppas att de vanliga astrarna också hinner slå ut, de har knopp men de är små.  Penseérna i krukan som stått hela sommaren har nu bytts ut mot lite fräschare
blommor.




I morgon är en ny dag och jag ska bla. gå och lyssna på ett gäng kenyaner som ska sjunga  och kanske får man både dansa och sjunga med.

"Öppna hjärtat för det som får själen att sjunga"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0