Min påsk.....



Bjöd hem de gamla på lunch på skärtorsdagen. Det serverades "Jansson" med
ägghalvor och prinskorv. Provade ett nytt recept av muffins  med "Polly" och
de blev riktigt goda.
Så mycket godare att äta Jansson som ensamrätt än när den blandas med en
massa annat från en påsk eller julbuffé

På långfredagen var jag på gudtjänst och denna dag hade vi gäster från Rumänien
på besök och det var en riktig festgudtjänst.



Efter gudtjänsten var mina syskon med familjer här och jag hade förberett
det mesta av maten som denna dag innehöll tre oprövade recept.

Menu: Sparrissoppa
Fylld lax serverad med potatis, broccoli, grönsallad och potatis
Kycklingkebab och tzatsiki
Hallonpaj med vit choklad serverat med vaniljglass och kaffe.

Tyckte allt blev riktigt gott och tidsplaneringen höll. Börjar lära mig att göra mat
som går att förbereda och det fungerar riktigt bra.

Hade min "jobbiga" arbetshelg med arbete tre nätter men hann med en sväng
till goda vänner på påskaftonen innan det var dags att jobba igen.
Så härligt att kunna sitta ute och vi konstaterade att det inte alltid är så varmt på
midsommar som det var denna påskafton. Härligt att träffa vännerna var det, gjorde
den "jobbiga" helgen så mycket bättre.

Igår när jag gjort den sista arbetsnatten var jag bortbjuden igen, till bästa systern
Där bjöds god middag, trevligt sällskap och "Alias", ordförklaringsspel,

Skurade hälften av altantrallen igår i tanke att den skulle oljas idag men nu regnar det
så jag får ta tag i något annat på "attgöralistan", sysslolös behöver jag inte vara.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0