Längesen.....

Dagarna har ilat och inspirationen har ej infunnit sig men jag kommer  ju alltid igen ...

Vaknar till en vintervit decemberdag denna onsdag. Visst är det vackert men men mer praktiskt utan snö när man som jag tar mig fram på cykel. Har blivit lite mer ängslig att skada mig om jag kör omkull och efter en ordentlig vurpa i slutet på förra vintern och en dito  denna så verkar rädslan befogad.

Igår strök jag mina numera vuxna barns bäbiskläder och så sentimental jag blev. Vart har tiden tagit vägen, snart 26 år sen den yngste föddes och nu blir han snart pappa men först ska jag bli mormor till ett litet julbarn...Det känns alldeles överväldigande.





Här den blivande moderns allra första svid, det hon hade på sig när hon
for hem från BB.




Liten kofta till.



Sonens allra första, Fix basic.



Den äldsta dottern född 1979  fick inte många klännngar vare sig med
spetsar eller volanger men det tog jag igen med nästa barn somm föddes
1983.

Efter lunch ska jag öva mig på att vara mor/farmoderlig ty då kommer 4-åriga Vera hit och pysslar och jag håller som bäst på att plocka fram lite pysselmaterial och undrar hur länge hon har tålamod att hålla på och hur mycket som kan tänskas gå åt? Gjorde mig nyligen av med en massa tavelramar, skulle ha behövt dem nu.....

När det gäller den "kyssvänlige" så försvann han  och var ju då uppenbarligen inte drömprinsen även om jag kunde tro det, han var faktiskt rätt underbar....





Kommentarer
Postat av: Em

Åh, så fint! Känner igen mitt från kort :)

2011-12-07 @ 19:51:11
Postat av: den farliga

Så fina kläder! Tror du kommer bli en alldeles fantastisk mormor/farmor!

kram!

2011-12-07 @ 21:59:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0