Mot minimalismen.....

Mina fina, välmenande döttrar brukar uppmuntra mig till att bli mer minimalistisk och det går åt det hållet även om inte döttrarna tror på det.....Idag har en hel hög med gardiner rensats bort, det mesta går till second hand och lite går till återanvändning. Återanvända till något annat än som gardiner då, förstås. Jag känner mig i alla fall nöjd...
I köket har det blivit vår, det röda är bortplockat och det känns bra. När det blir december blir det roligt med det röda igen. Så bra att vi har både flera årstider och olika högtider så vi vet när man ska byta gardiner......









Ett ord på vägen; Du kan inte vrida tillbaka klockan men du kan dra upp den igen.

Kommentarer
Postat av: dotran

HEJA!! Det kanske är någon slags telepati för jag har rensat och städat mitt linneskåp idag. Motto: gör dig av med det du inte använder och/eller inte gillar. Förvånansvärt ofta sammanfaller ju dessa två faktorer...

2011-02-01 @ 21:40:12
URL: http://koren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0