Sommarsaker jag njuter extra mycket av...



Rårörd rabarbersaft är något jag inte vill var utan när det blir sommar.
De sista dagarna har det gått åt massor här.  




Altanlivet kan jag inte heller vara utan. Där är jag mest hela dagarna,
kvällarna och någon natt om det är riktigt varmt. Får jag dessutom en
kväll där med i alla fall något av mina barn, helst alla....med grill, prat och sång
då blir jag alldeles extra glad.



Igår kväll när fönstret stod öppet så kom dofterna in från de nyplanterade
petuniorna och jag överväldigades av nostalgi. Doften är så förknippad med min
barndoms somrar. Doften av heliotrop, daglilja, syrén, ros och jasmin vill jag
inte heller vara utan.



Bad, små cykelutflykter och pick-nickar hör också till sommarens absoluta
ljuvligheter.

Å mycket , mycket mer....ÄLSKAR SOMMAREN.

Lite konserter, gärna utomhus i varma kvällar förgyller också livet.
Nu blir det snart en gospelkonsert i vår fina kyrka, sen väntar ett par nätters jobb.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0