Shopping, konsert och vår......





Idag har det varit vårmys av rang här hos mig. Gick en liten promenad och se
kommunen hade röjt sly så jag plockade med mig lite björkris hem och hamnade
på min älskade altan. Där blev det en liten krans gjord av en del av riset och
resten hamnade i en hink jag köpte på rea efter jul. Det var alldeles ljuvligt skönt
ute så lunchen blev utagen på altan och sen intagen av mig. Idag blev det
vegetarisk risotto och på det kaffe och chokladbit, mmmmm.

I går var jag och syster för första gången till Sollentuna Centrum som var en
trevlig bekantskap. Nytt,  fräscht och en del andra butiker än de "gamla vanliga"
Gjorde ett inpulsköp och häpnar över mig själv då det jag köpte var lite utöver
det jag brukar handla, både prismässigt och stilmässigt. En klänning/ tunika
är det i alla fall och jag ska nog visa den här en annan dag.
Hittade också så fina örhängen som jag sett på en person för ett tag sen och
önskat mig. De var inte dyra så de blev mina.



Fikade gjorde vi förståss och jag valde en Budapestbakelse, underbart gott.



Syster valde den här härligheten, chokladkladdkaka i botten,sen
chokladtryffel och överst vit chokladmousse.


På eftermiddagen for vi mot Danderyds kyrka  och den här gången
slapp vi sitta bakom en pelare och hade bra sikt....
Bach "Matteuspassionen" framfördes av tre körer,  orkester och solister.
Mäktigt var ordet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0