Kallt ute men varm inombords...

Idag hade jag en god vän här på lunch, lite fest mitt i vardagen. Bjöd på risotto med sparris och trattkantareller och till det kyckling med citronsås som lagades från ett recept från nätet för första gången. Tyckte det kändes både fräscht och gott. Till kaffet serverades "pollymuffins" med klet uppepå....Vi hade tänkt ta en cykeltur i våra vackra environger men  det ostadiga vädret gjorde att vi förblev hemma.



Med vårlig dukning och ett tänt ljus hade vi det jättemysigt inne också.


Den här lilla ängeln fick jag i ett fint paket av B. och den påminner
mig om att jag aldrig är ensam. Älskar paket....

När jag på eftermiddagen satte mig vid datorn hade jag fått ett mail av en annan vän. Han hade skickat en inspelning där  han själv sjunger och spelar en så fin psalm.....Blir jag glad eller blir jag glad.... Jo det blir jag...
Den här dagen hade kunnat bli riktigt, riktigt tråkig men p.ga två vänner blev det en riktig festdag.

Har i kväll varit upp till skogen och plockat en härlig bukett med liljekonvaljer, de doftar ljuvligt....
Till slut har jag börjat skrapa på huset som förhoppningsvis ska bli målat innan midsommar....




De här hyacinterna är fotograferade i parken igår och de doftade också
alldeles underbart.





Kommentarer
Postat av: Eva

Så mysigt ni hade det, vänner är allt bra att ha. Önskar dig en härlig helg!

2011-05-19 @ 17:02:47
URL: http://vardags-mirakel.blogspot.com
Postat av: Susanne

Tack Eva, vänner är det bästa. Önskar dig också en mycket god helg. Kram

2011-05-20 @ 20:45:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0