Presenter, änglar och tankar.....

Vissa presenter gläds man mer över än andra. En sån var den fina "Änglaboken" jag fick av en vän, bara så där.... Ingen födelsedag eller annat som gjorde att jag "förtjänat"  en present utan bara därför att hon tänkte på mig när hon såg boken ,inte för att jag på minsta sätt är änglalik  men  har ju en liten fäbless för just änglar. Har någon änglabok sen tidigare men den här är så mycket finare. Den är tjock och tung och med en massa fina bilder och allehanda texter om just änglar.Ser man den från sidan så är bladen silvriga, precis som på en Bibel fast bibelbladen brukar ju vara guldiga.
Hur som helst blev jag väldigt glad och rörd över denna fina present.



Ofta är det ju de presenter man inte väntat sig som är de som gläder mest.
Det kan vara en teckning eller ett kort, en tvål, en sång, eller något dyrare
med förstås. Men närjag känner att givaren ger för att han/hon ville glädja mig då
blir jag extra glad.

Två utlästa böcker ligger här på¨skrivbordet. Den ena heter "Rovfåglarnas tid" och är
skriven av Elisabet Nemert och utspelar sig i England och Frankrike under
Napoleons tid. Är ju urdålig på historia och även om detta är en påhittad historia så
tror jag att jag lärde mig något lite om den tiden.
Den andra boken är "Hundra och en dag" av Åsne Seierstad och handlar ju om
USA-s invation i Irak berättad av en norsk journalists  som var där när det hände.

Funderat mycket idag på hur jag ska våga lita på en man igen. Den jag älskade och litade
på mer än någon annan svek mig och jag är rädd att jag inte ska våga älska igen fast det
är det jag önskar.....Men det blir kanske ändå inte aktuellt, för var finns han som kan älska mig?
När han som älskade mig inte stod ut med mina fel hur ska då någon som inte älskar och ser mig
som jag är kunna börja älska mig? Det är den stora frågan.....

Nog med ledsamheterna nu,....Helgen bjuder på besök av äldsta dottern, min fina flicka som ju
är en vuxen kvinna men förstås alltid mitt älskade barn.  Så"  ladieskväll" och det betyder, härliga
vänner, glada skratt, god mat och säkerligen en del sång. Allt detta i ett lusthus med en massa
levande ljus ute på landet.
På lördag är det Kulturnatt här i min lilla stad och jag planerar att höra en del konserter och
själv sjunga i en med min härliga kör. Ska dessutom hjälpa till med serveringen i vår kyrka
under kvällen och fixa lite bakverk till samma servering, så helgen blir inte långsam.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0