Vårens glädje.....

.
Alla rabatterna i täppan är nygrävda och i natt kom det efterlängtade regnet
och vattnade jorden och renade både luften och marken.



Alla utekrukor är fyllda med fin jord från far. Han blandar  torv,
kompost och dynga det blir fint för blommor och tomater det.
De fyrkantiga krukorna närmast blev inköpta igår. Snälla pappa
körde mig både till "krukaffären" och till "järnhandeln" där en "solstol"
blev inhandlad.I den ska jag sova ljumma sommarnätter har jag tänkt.....



Det här är min pappas land...Potatislandet har blivit lite mindre till förmån
för jordgubbslandet. Ser ni något ogräs? Nej jag tänkte väl det, det finns inget.....

Nu blir det en tur till stan (som vi säger här när vi far till centrum)
En fortsatt god dag önskar jag dig och ta i allfall en liten stund att "lukta
på blommorna)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0