Om kyla, dejting, tomater o lite till.....

Hade en kvinna från energi och elbolaget här som gjorde en energianalys. Hon konstaterade att jag förra året hade en värmekostnad som låg långt under vad man räknar med för en motsvarande bostad. Kände jag mig mycket nöjd över. Härom dagen visade termometern 17,5 grader och jag drog på elementen lite och nu visar den dryga 20 gr härinne och ändå fryser jag.....Har följande på mig: underkläder, strumpor, Helly Hansen-sockor,stickade handledsvärmare, tofflor, jeans , t-shirt,långärmad luvtröja, fleecejacka, och fleeceväst. Tror jag fått fel på termostaten, trodde man skulle svettas i den här åldern.... Skulle inte alls ha något emot några veckor i solen och värmen denna gråa, mörka årstid.....
"Snabbt förrinner dessa dagar då detta landet är lämpligt att bebo"....Så sant som det är skrivet

Livet på datingsidan har fortsatt men blivit lite mer ensidigt då en speciell man har tagit mig med storm. På fredag ska vi träffas efter en massa mail, sms och prat i telefonen. Det kan gå på två sätt, endera pirr och glädje eller också inget pirr...Fortsättning följer.....
Börjar vara klar på täppan, sommarblommorna är uppgrävda tillika det mesta av ogräset. Ännu blommar höstastrarna och ringblommorna. Persiljan , gräslöken, citronmelissen och timjan är också fina ännu. Visst är det sorgligt när allt ska bort men på samma gång gläder jag mig  när jag sätter ner nya vårlökar och ser fram mot blommorna som ska komma upp när det blir vår igen...
En del tomater togs in för eftermogning och de har nu blivit mjuka och söta. Alldeles x-tra roligt att äta egenodlade tomater eller persilja....



Några chili har det också blivit, dessa är nästan helt röda i dagsläget.




Tomater på eftermogning.



Gröna gången

Mina grannar har jag nog berömt flera gånger alla är så goa och rara. Nyss ringde en liten prinsessa på och undrade om jag vill ha lite svamp. Ja, tack sa jag och följde med hem till henne och fick på så vis även en liten pratstund med prinsessans föräldrar och lillebror. Så trevligt på onsdagskvällen.

Kommentarer
Postat av: Christina Söderström-Nilsson

Den 23/8 hade mitt älskade barnbarn namnsdag och kom att tänka på dig. Hennes 2:a namn är ju detsamma som din förstföddas. Våra barn, Robert och Signe, finns ju förevigade på kort och film. Googlade lite och hittade din blogg.Hör gärna av dig!Kram, Christina

2011-10-26 @ 19:53:10
Postat av: Susanne

Hej Christina, det var ett tag sen vi sågs. Tror det var strax innan du skulle flytta. Att du hittade min blogg då.... via någon annans blogg kan jag tro....

Väntar två barnbarn i vinter, fantastiskt roligt. Det är de båda yngsta som ska bli föräldrar. har du någon e-mailadress eller?

Hälsningar o kram från Sus

2011-10-28 @ 00:26:13
Postat av: Christina

Toppenkul! Ja det stämmer! Bor numera i Västerås men är just nu i Sydafrika på jobb men just nu semester.Min we-mail adress är: [email protected], vore kul att skriva lite mera.....

Kram,

Christina

2011-10-29 @ 18:32:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0